Strona główna » Blog » Narzędzia copywritera – jakie są najlepsze?

Narzędzia copywritera – jakie są najlepsze?

  • przez
superwriter - narzędzia copywritera

Copywriter to osoba, która pisze teksty reklamowe dla firmy lub organizacji. Copywriterzy wykorzystują swoje umiejętności do tworzenia perswazyjnych komunikatów, które przekonają konsumentów do zakupu reklamowanego produktu lub usługi. Aby ułatwić pracę specjalistom, na rynku dostępnych jest ogromna liczba narzędzi dla copywritera. Jakie są najlepsze? Jeden będzie wolał pracować z Planerem Słów Kluczowych, a inny z Semstormem. Dlatego stworzyliśmy ranking najpopularniejszych narzędzi copywritera.

Lista najlepszych narzędzi copywritera

W Internecie możemy znaleźć masę narzędzi. Wśród nich, znajdą się takie, za które będziemy musieli sporo zapłacić, a są takie, które są w pełni darmowe (i często są bardzo dobrym rozwiązaniem). Dlatego stworzyliśmy listę najlepszych narzędzi copywritera.

Planer Słów Kluczowych

Planer słów kluczowych to bezpłatne narzędzie Google Ads, które pomaga znaleźć słowa i frazy kluczowe do kampanii reklamowych. Dostarcza informacji o liczbie wyszukiwań w miesiącu, poziomie konkurencji i sugerowanych ofertach. Jest idealnym miejscem do sprawdzenia, czy dana fraza kluczowa ma potencjał i ludzie wyszukują takich informacji w przeglądarce Google. Jest on darmowy i dostępny dla każdego.

AnswerThePublic

Narzędzie AnswerThePublic to strona internetowa, która pozwala dowiedzieć się, czym interesują się ludzie i co myślą na określone tematy. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla copywriterów, którzy poszukują inspiracji do tworzenia nagłówków i tak zwanych long taili. AnswerThePublic jak sama nazwa mówi, to słowa kluczowe, które są wyszukiwane przez internetową publikę.

Google Trends

Google Trends to publiczna usługa internetowa firmy Google, oparta na wyszukiwarce Google, która pokazuje, jak często dane hasło jest wpisywane w stosunku do całkowitej liczby wyszukiwań w różnych regionach świata i w różnych językach. Narzędzie pozwala na sprawdzenie historii danej frazy kluczowej, takich informacji brakuje, chociażby w Planerze Słów Kluczowych. Dobrym przykładem mogą być tytuły piosenek lub zdarzenia, które pojawiają się na świecie pierwszy raz. Parę lat temu, fraza koronawirus była totalnie nieklikalna.

Contadu

Narzędzie, które pozwala na łatwiejsze budowanie treści na portale tematyczne oraz łatwiejsze pisanie tekstów SEO. Aplikacja analizuje strony internetowe, które wyświetlają się na najwyższych pozycjach na daną frazę. Podczas tworzenia tekstu wspomaga proces pisania poprzez propozycję częstotliwości użycia danych słów, a także propozycję nagłówków. Pozwala zbudować niesamowicie wartościowy content w oparciu o najlepiej rankowane strony. Interaktywny edytor tekstu, zdecydowanie przyspieszy pracę z tekstem, ponieważ automatycznie zlicza słowa, a także pozwala edytować nagłówki do poziomu H1, H2 i H3.

Semstorm

Praca copywritera jest o wiele łatwiejsza, gdy ma się tak przydatne narzędzia jak właśnie Semstorm. Narzędzie to pozwala sprawdzać frazy z potencjałem u konkurencji, podczas obierania strategii contentowej dla strony. Copywriter może tu znaleźć wiele pomysłów na teksty oraz podobne artykuły, które są wyszukiwane i klikane przez użytkowników internetu.

Senuto

Podobne narzędzie do Semstorm, ale posiada również możliwość szukania podobnych fraz kluczowych. W tym aspekcie przypomina nieco AnswerThePublic, lecz ma nad nim taką przewagę, że pokazuje od razu potencjał tej frazy, czyli jej średnią (miesięczną) liczbę wyszukiwań.

Pixabay

Poza napisaniem dobrego tekstu, copywriter powinien też posiadać bank zdjęć, które będzie mógł opublikować wraz z tekstem. Takim miejscem, czyli darmowym bankiem zdjęć jest pixabay. Znajdziesz tu ogromną liczbę zdjęć, które możesz wykorzystać za darmo. Interesujące i profesjonalnie wykonane zdjęcia będą na pewno wartością dodaną do ciekawego artykułu sponsorowanego. Wystarczy pobrać grafikę i można ją wykorzystać w celach komercyjnych.

YoastSEO

Wtyczka dostępna w CMS WordPress. Bez YoastSEO, dużo pozycjonerów nie wyobraża sobie pracy podczas publikacji artykułów i wpisów blogowych. Jest ona darmowa, pomaga w zbadaniu tego, czy tekst jest czytelny dla użytkownika, a także, czy jest odpowiednio zmodyfikowany pod SEO. Jest dobrym narzędziem dla copywritera i pomaga w szybki sposób dodać meta title i meta description, a także bada gęstość użycia słowa kluczowego w akapitach.

KWFinder

KWFinder jest bardzo podobnym narzędziem do Planera Słów Kluczowych. Jest jednak, o wiele bardziej szczegółowe, ale za dostęp do niego, należy zapłacić 30 euro miesięcznie. Plusem i przewagą nad narzędziem z Google jest to, że wyświetla trudność/konkurencyjność frazy kluczowej. Jest jednak narzędziem, który pozwoli stworzyć lepszą strategię.

iKorektor

Prawidłowy content marketing musi być oparty na poprawnym języku. Teksty powinne być interesujące dla użytkownika, ale napisane z zachowaniem zasad ortograficznych. W tym celu, powstał iKorektor, który w podstawowej wersji jest darmowy i ułatwia poprawianie literówek. Copywriting staje się o wiele łatwiejszy, gdy automatyzujemy nasze działanie.

Synonimy.pl

Podczas pisania wartościowych treści, copywriterzy muszą używać takich sformułowań, aby robot Google nie posądził ich o plagiat i nie nałożył filtra na daną stronę. W tym celu, może pomóc strona synonimy.pl, która oferuje ogromną bazę słów podobnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.