Strona główna » Blog » Jak stworzyć skuteczny slogan reklamowy?

Jak stworzyć skuteczny slogan reklamowy?

  • przez
slogan reklamowy

Reklama jest nieodłącznym elementem prowadzenia każdego biznesu. Aby nasza marka kojarzyła się szerokiej grupie odbiorców, należy świadczyć wysokiej jakości usługi lub towary. Poza tym, ważne jest jednak, to aby mieć chwytliwe hasła reklamowe, które zapadają w pamięć. Wiele marek, prowadziło i w dalszym ciągu prowadzi swoje kampanie, że niektóre hasła są już jednoznaczne z marką. Jakieś przykłady? Das Auto albo I’m lovin’ it . Oczywiście to Volkswagen oraz McDonald’s. Jak stworzyć skuteczny slogan reklamy, aby zapadł w pamięć? Nie jest to zadanie łatwe, ale jak widać, jest to do zrobienia.

Co to jest slogan reklamowy?

Co to jest slogan reklamowy? Slogan reklamowy to krótkie, zapadające w pamięć zdanie wykorzystywane w kampaniach reklamowych. I to tyle. Definicja sloganu reklamowego nie może być długa, bo on sam nie ma może być długi i nudny. Skuteczny slogan reklamowy to taki, który zapada w pamięć i wpada w ucho. Powinien być krótki i treściwy, ale jednocześnie przekazywać przesłanie reklamowanego produktu lub usługi. Jego marketingowy charakter powinien prowadzić do pozyskiwania nowych konsumentów przez firmę. Chwytliwy slogan jest naprawdę świetnym narzędziem do budowania autorytetu marki wśród klientów.

Reguły i zasady podczas tworzenia sloganu reklamowego

Przy tworzeniu sloganu reklamowego ważne jest przestrzeganie zasad dobrej reklamy. Jedną z tych zasad jest to, aby nie używać zbyt długich słów. Utrudni to ludziom zapamiętanie i zrozumienie przekazu. Wśród najnowszych trendów, bardzo dużo marketingowców tworzy hasła pod SEO, czyli takie, które wyszukuje się w wyszukiwarkach internetowych. Nadal możemy jednak wydzielić 3 najbardziej popularne stosowane slogany.

Slogan reklamowy – informatywny

Najbardziej powszechną formą sloganu reklamowego jest ten informatywny. Hasło to odnosi się bezpośrednio do usług, które świadczy dana firma. Jest on zdecydowanie najłatwiejszy do stworzenia. Nie wymaga zbyt dużej kreatywności, ale powinien być stosowany dla mniejszych firm, wchodzących dopiero na rynek. Jest też często wykorzystywany podczas pozycjonowania stron firmowych w Internecie. Dobrym przykładem będzie w tym przypadku: Fryzjer Edyta – fryzjer z Koszalina dla Ciebie.

Slogan reklamowy – rytmiczny

Jest to jeden z trudniejszych sloganów reklamowych. Rytmiczna opcja musi być bardzo kreatywna, wpadać w ucho, a także wykorzystać, w tym celu reklamę telewizyjną lub radiową. Jeśli nadal nie wiemy, jaki to rodzaj sloganu, to wystarczy przeczytać: dłuższe życie każdej pralki to Calgon. Jeśli zanuciliście sobie ten slogan reklamowy tak jak w reklamie telewizyjnej, to chyba marketingowcy z Calgonu wykonali dobrą robotę.

Slogan reklamowy – pomysłowy

Dobry slogan reklamowy to taki, który zostanie w głowie tego, który się z nim zetknie! Jak stworzyć slogan reklamowy? Pomysłowy slogan będzie dobrym hasłem reklamowym. Jest to zdecydowanie najtrudniejszy sposób i opiera się bardzo często na zasadzie prób i błędów. Bardzo często łączone są pomysłowe hasła wraz z informatywnymi. Najlepsze slogany to między innymi: Z miłości do piękna (Apart) czy Just do it (Nike).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.