strategia contentowa

Strategia contentowa - dlaczego warto?

Cele content marketingu bywają bardzo różne. Większość zależy od specyfiki danego przedsiębiorstwa, jego celów biznesowych oraz grupy docelowej. Wspólnym mianownikiem każdej strategii contentowej jest osiągnięcie długofalowych korzyści biznesowych i budowanie stabilnej, trwałej pozycji w sieci. Warto poczekać na efekty, gdyż konsekwencja w działaniu może zaprocentować i wygenerować zyski nie tylko finansowe.
SuperWriter lot
strategia contentowa

Czym jest strategia contentowa?

W naszych działaniach zwracamy uwagę na ich konsekwencję. Nie robimy niczego na skróty. Przed podjęciem kolejnego zadania, ustalamy krok po kroku strategię. Mowa tu również o działaniach dot. content marketingu. A czym jest strategia contentowa? Pojęcie to przewija się w naszej branży dość często. Przyjęło się, że jest to zestaw działań, które zorientowane są na długofalowe oddziaływanie na odbiorców. Takie spokojne, wytrwałe działanie może później zaowocować trwałymi efektami i zaufaniem klientów, którzy zagwarantują nam powtarzalną bądź rosnącą konwersję.

Koszt usługi - strategia contentowa

Planując działania, które mają generować zyski, zazwyczaj staramy się dzielić je na etapy. Etapy Strategii content marketingowej najczęściej kształtują się następująco:

  1. brief – teraz ustalamy cel kampanii, opis grupy docelowej, model klienta idealnego, oczekiwania wobec kampanii i oferta;
  2. analiza grupy docelowej – moment, w którym typujemy idealnego klienta odbiorcę naszych działań;
  3. analiza konkurencji – w tym momencie sprawdzamy, jak działa konkurencja, jakie narzędzia marketingowe stosuje i jakie efekty one przynoszą;
  4. audyt treści – to etap, podczas którego analizie poddajemy działania prowadzone dotychczas w zakresie content marketingu (o ile takowe miały miejsce);
  5. założenia strategiczne – określamy miejsce, w którym powinna znaleźć się firma dzięki dobrze przeprowadzonej strategii;
  6. dobór narzędzi – chyba nie trzeba tu wiele tłumaczyć – analizujemy, jakimi kanałami będziemy kontaktować się z kluczowymi klientami, czy posty będą planowane, czy może działania będą podejmowane na bieżąco;
  7. pomysły kreatywne – dzięki burzy mózgów, możemy zgromadzić sporo materiału na słabsze dni, w których nie mamy pomysłu na działanie;
  8. metody ewaluacji – dzięki tym pomiarom dowiemy się, czy i jak bardzo skuteczna była nasza kampania. Niejako zmierzymy konwersję i wyciągniemy wnioski na przyszłość.

    Jeśli nie czujecie się na siłach, możemy dla Was przeprowadzić strategię contentową. Koszt takiej usługi zależy od wielu czynników, dlatego podajemy go po omówieniu wszystkich szczegółów ewentualnej współpracy.
Super Writer szef
SuperWriter lot dół