copywriting

Copywriting - dlaczego warto?

Wiele osób zastanawia się, czym jest copywriting? Błędnie kojarzy się on z kopiowaniem i przepisywaniem tekstów (copy->writing). Jak wiele pojęć w tej branży, ze świecą szukać polskiego odpowiednika tego terminu. Copywriting można bowiem definiować różnie. Najczęściej jest on rozumiany jako tworzenie wysokiej jakości, unikalnych i kreatywnych tekstów. Zadaniem copywritera jest więc pisanie tekstów na dany temat, znajdujących zastosowanie między innymi w pozycjonowaniu stron internetowych. Copywriter może pracować właściwie w każdej firmie, jednak najczęściej zatrudniany jest w agencjach reklamowych lub PR-owych. Ludzie wykonujący ten zawód pracują zazwyczaj na etacie, jednak coraz częściej są freelancerami i tworzą teksty dla wielu firm.
SuperWriter lot
copywriting

Czym jest copywriting?

Jak zostać copywriterem? Nie ma jednej, żelaznej zasady np. jakie studia powinien on skończyć. Nawet Karol Krawczyk i Tadzio Norek w odcinku 91 Miodowych Lat pt. “Copywriterzy”, próbowali swoich sił w branży. Nie radzimy się jednak wzorować akurat na nich. Osobom, które ukończą studia filologiczne, może być nieco łatwiej, jednak aktualnie nie jest to wyznacznik. W rozpoczęciu pracy copywritera, przyda się na pewno ładne, poprawnie wykonane portfolio. Będzie to kluczowym elementem, dzięki któremu pozyskiwał on będzie nowe zlecenia. Najważniejszymi elementami, które powinny wyróżniać dobrego copywritera są kreatywność, rzetelność, dobra organizacja czasu, łatwość w posługiwaniu się słowem i wyszukiwaniu informacji, doskonała znajomość języka polskiego i przynajmniej w stopniu podstawowym angielskiego, wykształcenie wyższe, znajomość trendów na rynku marketingu i reklamy, znajomość zagadnień SEO, doświadczenie na podobnym stanowisku i biegłość w obsłudze programu MS Office

Koszt usługi - copywriting

Copywriting to nic innego, jak sztuka pisania tak wartościowych treści na strony WWW, by były one przyjazne dla klienta, ale też dla wyszukiwarek internetowych. Tworząc teksty, SEO copywriter powinien skupić na tym, by tytuł i lead przyciągały uwagę. Tytuł powinien być względnie krótki, zawierać słowa kluczowe najlepiej w dokładnym dopasowaniu i zdradzać tematykę, której dotyczy artykuł. Google często docenia treści unikatowe i rozbudowane, przez co istnieje spore prawdopodobieństwo, że robot odnajdzie tekst i przypisze mu większą wartość. Liczba znaków tekstów także powinna być dopasowana do miejsca publikacji oraz ilości fraz. Ceny usług copywriterskich uzależnione są od wielu czynników. Wyceny każdej z nich dokonujemy indywidualnie, po uprzednim kontakcie z danym klientem.
Super Writer szef
SuperWriter lot dół