e-commerce

E-commerce - dlaczego warto?

E-commerce to dość szerokie zjawisko. Istnieją trzy podstawowe rodzaje e-commerce. Dzieli się on pod względem podmiotów zawierających transakcje, na:
– B2C (business to customer) – handel pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem (czyli ten rodzaj, z którego najczęściej korzystamy w życiu codziennym),
– B2B (business to business) – transakcje zawierane pomiędzy firmami. Odbywa się on zarówno przez platformy sprzedażowe oraz oraz przez handlowców, z którymi można kontaktować się przez internet,
– C2C (customer to customer) – sprzedaż pomiędzy prywatnymi osobami, na portalach typu OLX czy Vinted.

SuperWriter lot
e-commerce

Czym jest e-commerce?

Mimo, że mamy XXI w., to wiele osób wciąż nie wie czym jest e-commerce. Jest to nic innego, jak po prostu handel elektroniczny. To od kilku lat bardzo dynamicznie rozwijający się obszar, który budzi zainteresowanie bardzo szerokiej grupy osób i firm, szczególnie w sobie pandemii i społecznej izolacji. Jest to też rozwiązanie zajmujące dużo mniej czasu, niż np. wybranie się do galerii handlowej (które często kończy się kilkugodzinną wizytą). Najbardziej powszechną formą e-Commerce są oczywiście sklepy internetowe, jednak e-Commerce to również takie formy biznesu jak internetowe aukcje, wymiana walut, bankowość elektroniczna, internetowe zakłady bukmacherskie, e-sklepy, ale też portale aukcyjne i inne formy handlu elektronicznego.

Koszt usługi - e-commerce

Jak w każdej branży, tu również można znaleźć pewne zalety i wady. E-commerce niesie ze sobą redukcję kosztów. Nie jest bowiem konieczne prowadzenie sprzedaży stacjonarnej, zatrudnianie dużej ilości osób do obsługi klientów na sali sprzedaży oraz wynajmowanie pomieszczenia celem prowadzenia sklepu. Co więcej, sklep działa 24 godziny na dobę, a gdy działa – zarabia. Wadą prowadzenia sklepu jest fakt, że stale dbać trzeba o dobrą pozycję na rynku. Wśród sklepów internetowych, wybić się jest zdecydowanie trudniej, niż na rynku lokalnym. Dodatkowo, należy zapewnić klientom bezpieczeństwo płatności za dany towar, co często dla laika jest sporym wyzwaniem. Prowadzenie sklepu internetowego nie jest więc bułką z masłem, dlatego też oferujemy usługę, która Was tym wyręczy. Wycenę takiej usługi ustalamy indywidualnie, po uprzednim kontakcie z klientem i omówieniem ewentualnych warunków współpracy.
Super Writer szef
SuperWriter lot dół