Hasła reklamowe - dlaczego warto?
Skuteczny marketing firmy, to nie tylko dobra nazwa oraz efektywna reklama. Dość istotne w kojarzeniu marki są zazwyczaj hasła reklamowe. Dlaczego warto poświęcić temu zagadnieniu troszkę czasu? Znane jest powiedzenie, że jeden slogan jest wart więcej, niż 1000 słów. Jest to w 100% prawdą. Praktycznie każdy z nas kojarzy hasło „Just Do It” lub „Das Auto”. Po zapoznaniu się ze sloganem, odbiorca powinien od razu wiedzieć, z kim ma do czynienia oraz co może zaoferować mu dana marka. Slogan powinien być kompatybilny z opracowaną wcześniej strategią marketingową. Dobre hasło to takie, które jest idealnie dopasowane do osobowości biznesu.
Czym są hasła reklamowe?
Zastanawiacie się, czym są hasła reklamowe według książkowych definicji? Najprościej rzecz ujmując jest to hasło lub zdanie, które komunikuje wartość marki, używane stale w jej codziennej komunikacji. Co ważne, slogan reklamowy oraz hasło reklamowe nie oznaczają tego samego. Slogan jest wykorzystywany przez markę przez dłuższy czas, zaś hasło tworzone jest na potrzeby konkretnej kreacji lub kampanii. Najważniejsze aspekty przy tworzeniu haseł reklamowych są podobne do tych, których przestrzega się przy wymyślaniu nowych nazw. Są to: identyfikacja, zapamiętywalność, korzyść, wyróżnienie oraz prostota. Często wykorzystuje się też zabawę słowem lub brzmieniem. Skuteczne hasło nie musi być złożone – tak naprawdę może to być jeden chwytliwy wyraz, który będzie łatwo zapamiętać. Co ważne, dopiero po czasie będzie można ocenić, czy hasło zapada w pamięć i jest skuteczne.