naming

Naming - dlaczego warto?

Tworząc nową markę, produkt bądź stronę WWW, dużą uwagę warto poświęcić wymyśleniu odpowiedniej nazwy. Proces ten to tzw. naming. Dlaczego warto zwrócić na niego szczególną uwagę? To przecież z nazwą będzie kojarzona twoja firma przez cały cykl jej istnienia! Nie warto więc robić tego szybko i pochopnie. Nazewnictwo bywa twardym orzechem do zgryzienia. Czasem, gdy wymyślimy już pewną nazwę, okazuje się, że jest już ona zastrzeżona lub co gorsza – oznacza w obcym języku jakąś nieprzyzwoitą rzecz. Wtedy cały proces musimy zaczynać od nowa. Warto więc sprawdzić wszystko skrupulatnie, aby po czasie nie było żadnego faux pas.

 
SuperWriter lot

Czym jest naming?

A tak naprawdę czym jest naming? Według definicji oznacza on nazywanie, tworzenie zapadających w pamięć, prostych, lecz trafnych i dobrze określających przedmiot nazw. To jedna z gałęzi marketingu. Wymaga od nas gruntownego poznania tego, co chcemy nazwać. Proces nazywania wymaga od nas kreatywności. Oczywiście, istnieją specjalne programy do generowania nowych nazw produktów lub usług, lecz nikt nie zrobi tego lepiej niż człowiek, a tak naprawdę zespół osób. Trzy najważniejsze cechy, jakie powinna zawierać nowa nazwa dla firmy bądź marki to prostota, zapamiętywalność oraz ponadczasowość. Dobra nazwa wzbudzi też zazdrość konkurencji, czyli działanie jakże pożądane w każdej branży.

 

Koszt usługi - naming

Ile kosztuje naming? Koszt usługi jak przy każdym działaniu marketingowym, bywa zdecydowanie różny. Ceny zaczynają się od około 1000 zł. Nie ma górnej granicy kosztów takiej usługi, ponieważ projekty mogą być naprawdę bardzo rozbudowane, a co za tym idzie, mogą też wymagać większego nakładu pracy. Jeśli chciałbyś uzyskać orientacyjną wycenę dla twojego zamówienia, skontaktuj się z nami mailowo. Omówimy wszystkie szczegóły ewentualnej współpracy, a następnie dokonamy wyceny takiej usługi. Oczywiście postaramy się, by każda ze stron była zadowolona.

 
Super Writer szef
SuperWriter lot dół